2007-07-14

Del. 1 Semesterbloggen - En bra kväll med bitter eftersmak

En ny blogg! En nytädning, en chans för något nytt att växa. Klockan är tio i ett en fredagkväll, nyss hemkommen från Alex, denna den första dag på min nya långa ledighet...

Att första inlägget skulle vara skrivet på fyllan var väl ingen högoddsare? Men det här en lyckad fylla, en fylla i dur, en fylla utan bitter eftersmak och dåliga ursäkter. En fylla som den ska och bör vara för att den ska kännas meningsfull... En fylla olikt dom flesta andra den sista tiden...

Vi har lyssnat på Eldkvarn hemma hos Alex. Vi försökte frälsa Mattias men det var svårare än vad vi trodde, han var nog mest bitter för han inte fick dricka av ölen och det vita vinet. Mamma ringde och meddelade att brorsan har gjort slut med Nettan och jag blev ledsen, försökte dränka mina sorger med mera alkohol, men allt som fanns var vitt vin och öl, jag var hes på rösten och Alex han såg mest ut som ett nyfött föl. När han skulle gå och byta skiva. Alex flippade och snackade om vänner som sviker och vi höll med. Sedan tyckte Mattias tyckte att vi skulle åka hem... Det gjorde vi och där är jag nu...

På jobbet idag skämdes jag, jag pallade inte ens med att säga hejdå, på riktigt... Förlåt... Men jag behöver verkligen komma ifrån ett tag...

Imorgon drar vi till torpet i Horred och städar inför den stora festen nästa helg... Hörs... Senare

Men just nu kan jag bara tänka på min bror...

Inga kommentarer: