2007-07-16

Del.3 Semesterbloggen -Prestationsångest och skogsarbete

Varit i Horred idag. Vi städade stugan från uggle-bajs och forna fylleslag. Vi slog gräs och putsade fönster. Och vi sågade träd som hotade med att falla på huset om en storm skulle dra in. Jag fick användning för mina motorsågskunskaper från gammalt. Finns det något manligare än skogsarbete? Bara för att man vill flytta in till Göteborg så betyder det inte att man är en fjolla med tummen mitt i handen. För den som trodde det...

+++

Jag fick prestationsångest när jag fick se att Alex har hittat och redan hunnit länka till bloggen. Tanken var att jag skulle fixa till lite mera innan jag lanserade på riktigt. Nu måste jag få det gjort imorgon. Det var kanske lika bra han länkade, annars hade jag nog dragit på processen. Imorgon blir det ny design, länkarkiv och annat smått och gott...

Tanken var ju att vi skulle åkt till Danmark idag (jag, mamma och Anders) och stannat några dagar, men så blev det alltså inte, för dom som trodde det...

Nu ska jag se klart på Copa America-finalen och sedan gå lägga mig och sova. Imorgon ska det spelas tennis med brorsan och Robban. Kanske slinker det ner en öl framåt kvällningen också. Mer om det imorgon...

+++

Alla ska till Åsa-kalaset!

+++

Till sist min nya heta "Bästa av Eldkvarn-lista"
1. Blues för Bodil Malmsten
2. Det regn som faller
3. Nerför floden
4. Två hjärtan
5. In från regnet

+++

Alla ska till Åsa-kalaset!

Inga kommentarer: